Waan jezelf (virtueel) in het “Fifty Shades of Grey” penthouse

Gepost op

Het ruime dakappartement van de flamboyante miljonair Christian Grey uit de gelijknamige “Fifty Shades of Grey”-films is nu ook te bezichtigen buiten de film.

Zelfs in 360°.  En ook al gaat het hier om een film(set), de mogelijkheden voor de immo-sector worden hier wondermooi aangetoond.

Screen Shot 2017-02-17 at 3.37.34 PM

 
Korte duiding wat betreft de benaming: men spreekt van 360 omdat je 360 graden rondom en in alle richtingen kan kijken, pas als er in plaats van video ook 3D of animatie wordt gebruikt is de accurate definitie 360 VR video effectief van toepassing.

 

Innoverende manier van promoten

“I could bring any woman into this room and they’d fall in love with me.”

De one-liner komt weg degelijk uit de film, maar is net zo toepasselijk op elke immo-ingewijde.
Want als de persoon een ruimte, al dan niet virtueel, binnentreedt en er zich ogenblikkelijk thuis voelt, dan is het wellicht een (home) ‘match in heaven’ …

Om die reden is een 360° clip / commercial dan ook uitermate geschikt voor de huizen- & appartementen-sector. Zo kan je als het ware een potentiële kandidaat-koper al even laten proeven van het interieur van een nieuw te bouwen huis of het fenomenale uitzicht van een appartement aan zee.

En het immense voordeel is dat je dit allemaal kan doen vanuit je eigen kantoor of gewoon ter plekke bij de kandidaat-kopers, a.h.v. een VR-bril.

 

Combinatie van bestaande & virtuele locaties

Een van de vernieuwende voordelen is de zeer ingenieuze manier om echte (foto)beelden te gaan combineren met een virtuele look-and-feel van hoe een ruimte of kamer- of een appartementsgebouw er zal gaan uitzien in de nabije toekomst.

Zo kan je vooraf al een virtueel kijkje nemen in het appartement dat je eventueel wel aanstaat: zo is de indeling bijvoorbeeld, al dan niet met een optie om er bepaalde meubels in te plaatsen. Dat zorgt meteen voor een totaal ander gevoel van thuiskomen…

Screen Shot 2017-02-17 at 3.38.02 PM

 

Het resultaat

Bij Poppr hebben we nog geen appartement/penthouse van Mr. Grey in de aanbieding, maar wel zeer leuke immo-projecten, die op dezelfde manier hun beste (woon)beentje voorzetten.

Bekijk hier maar even hoe de werkelijkheid versmelt met het virtuele wereld van de immo:

https://www.poppr.be/portfolio/premium/grotten+van+han+360+vr+immo

https://www.poppr.be/portfolio/3Dtour/merode+5+360+3d+virtual+tour

Christian Grey’s penthouse vind je hier:

http://www.christiangreysapartment.com/

Screen Shot 2017-02-17 at 3.37.55 PM

 

Wat heb je nodig om de clip te bekijken ?

De meest optimale > intense beleving is uiteraard in virtual reality met een virtual reality bril via de VR-bril, maar de clip / commercial kan je meestal ook op social media-platformen bekijken, zoals Facebook en YouTube, maar ook via een website, mits deze is aangepast aan 360°.

Het aangehaalde voorbeeld is nog maar het begin van deze 360 (VR) toepassingen.

Het spreekwoord ‘beelden zeggen meer dan 1000 woorden’ is hier echt op haar plaats.
Beleef dus binnenkort elk avontuur vanuit het comfort van je zetel, dankzij 360 (VR) video.

Wil je meer weten omtrent 360 fototours of 360 (VR) video’s, contacteer Poppr vrijblijvend.

Kan je verzekeringen duidelijker visualiseren met Virtual Reality?

Gepost op

Virtual Reality en verzekeringsproducten zijn geen evidentie combinatie, maar zijn hier een geslaagd huwelijk. 

B-Cover is een verzekeringsmaatschappij gespecialiseerd in gebouwen met veel mede-eigenaars. Dat het in dergelijke grote gebouwen vaak fout kan lopen hoeft geen betoog. Maar hoe leg je dat helder uit?

B-Cover schakelde Poppr in en die maakte een Virtual Reality experience die enorm gesmaakt werd in de nochtans klassieke verzekeringswereld…

virtual reality b-cover

 

Een 360 VR video experience is een vernieuwende manier om diensten van je bedrijf in ‘the picture’ te plaatsen. Zelfs voor sectoren die niet meteen innoverend zijn kan dit zorgen voor extra exposure, PR … en uiteindelijk ook extra sales. B-Cover deed het U al voor …

Korte duiding wat betreft de benaming: men spreekt van 360 omdat je 360 graden rondom en in alle richtingen kan kijken, pas als er in plaats van video ook 3D of animatie wordt gebruikt is de accurate definitie 360 VR video effectief van toepassing.


Achtergrond

B-Cover NV is als onafhankelijk master broker gespecialiseerd in het verzekeren van alle risico’s die eigen zijn aan kantoor- en appartementsgebouwen in mede-eigendom. Als gevolmachtigde onderschrijver van enkele vooraanstaande Belgische verzekeraars bieden ze exclusieve verzekeringsoplossingen aan.

B-Cover NV is ontstaan vanuit een jarenlange ervaring met de problematiek van verzekeringen in de vastgoedsector. Hieruit is het idee gegroeid om een gespecialiseerd verzekeringsproduct uit te werken voor de eigenaars en de beheerders van appartementsgebouwen. Er werd gestreefd naar een totaalpakket met de ruimste waarborgen aan de laagste prijs en een zo eenvoudig mogelijk beheer.

B-Cover handelt zo vanuit een vast vertrekpunt: “een win-win situatie creëren voor alle betrokken partijen”. Dit betekent concreet dat zowel het gebouw, als de vereniging van mede-eigenaars en de eigenaars zelf, maar ook de syndicus een volledige invulling op verzekeringsvlak kunnen verkrijgen, en dit door middel van één globaal verzekeringspakket.


De briefing

B-Cover had al een zogenaamde time lapse-commercial gelanceerd in 2014, die fel werd gesmaakt in de verzekeringssector omwille van de aparte visuele stijl waarmee hun portfolio werd aangeprezen.
Ditmaal wilden ze nog twee stappen verder gaan, nl. in 360° en in VR (animatie dus).

Poppr leek hen het ideale bureau om de klus te klaren.

De briefing was meteen duidelijk: de commercial moest een duidelijk overzicht geven van de troeven van het bedrijf, maar tevens ook een visualisatie zijn van enkele frappante voorbeelden van risico’s binnen een appartementsgebouw.
De spot zou zijn vuurdoop krijgen tijdens twee prominente beurzen met internationale allure.

360 video virtual reality animation bcover

Het concept en uitwerking

Er werd een grondige analyse gedaan van de zgn. USP’s (Unique Selling Propositions) van B-Cover en deze werden ruw omgezet in een basic storyline, waarin tevens enkele voorbeelden konden verwerkt worden van mogelijke risico’s waar je niet meteen aan zou denken.

Tegelijkertijd werd in samenspraak bekeken hoe de character design er zou moeten uitzien van de animatiefiguren, ook al rekening houdende met het feit dat het gekende logo (een blonde dame die relaxt aan haar bureau zit) kon verwerkt worden in de verhaallijn.

Er werd uiteindelijk geopteerd voor een 360° beleving, waarin er vier logisch opvolgende scènes te zien zijn, die finaal tot de slogan van het bedrijf leiden: “U de rust, wij de rest”.


Het resultaat

Als men de VR-bril opzet kom je terecht in een geanimeerde versie van het leven in een appartementsgebouw. Het licht in een appartement gaat aan, terwijl een vriendelijke stem toelichting geeft van wat er zoal kan fout lopen, zoals waterinsijpeling bijvoorbeeld. Het onweer die de wateroverlast heeft veroorzaakt zorgt ook voor een kortstondige stroomonderbreking en dat is de natuurlijk overgang naar een volgende scène, die zich afspeelt in een gemeenschappelijke ruimte, m.n. de trap- & lifthal.

Ook daar ontstaan er risico’s die zowel de eigenaars als de syndicus zouden kunnen treffen in persoon, en waarvoor de polis van B-Cover tevens garant staat. De scène eindigt opnieuw met een lichtflits, die de overgang naar volgende scène inluidt.

De bewoner komt aan in de gelijkvloerse inkomhal en ziet door het ongure weer een container tegen een auto botsen. Gelukkig is dat ook verzekerd binnen het verzekeringspakket van B-Cover. Nu alleen nog de syndicus verwittigen, vertelt de stem.
De stem is uiteindelijk die van de syndicus zelf, die zeer ontspannen aan haar bureau zit…

De spot van 1’25” licht zo visueel kort en krachtig de sterktes toe van B-Cover unieke aanpak op vlak van risico-verzekering binnen vastgoed.

De zeer unieke aanpak loonde meteen, want op de beurs stonden er rijen geïnteresseerden aan te schuiven om de 360° VR video te kunnen aanschouwen. En wie thuis wou toelichten wat ze hadden gezien, kreeg een B-Cover cardboard mee, zodat met eigen smartphone via een QR-code de clip makkelijk online kon worden gehaald en bekeken.

360 virtual reality video animation bcover insurances
Wat heb je nodig om de clip te bekijken ?

De meest optimale > intense beleving is uiteraard in virtual reality met een virtual reality bril via de VR-bril, maar de commercial is ook op social media-platformen te bekijken, zoals Facebook en YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=4tarGceU_Mo

Het aangehaalde voorbeeld is nog maar het begin van deze 360 (VR) toepassingen.

Het spreekwoord ‘beelden zeggen meer dan 1000 woorden’ is hier echt op haar plaats. Beleef dus binnenkort elk avontuur vanuit het comfort van je zetel, dankzij 360 (VR) video.
Wil je meer weten omtrent 360 fototours of 360 (VR) video’s, contacteer Poppr vrijblijvend.

360 video van UCLL is shot in de (VR) roos

Gepost op

Hoe laat je potentiële studenten proeven van een les en de leeromgeving van de campussen?
Via 360 video, zo blijkt volgens de innoverende hogeschool UCLL !


Hogeschool UCLL biedt 30 professionele bacheloropleidingen aan op 10 campussen in Limburg en Vlaams-Brabant. Met meer dan 14 500 studenten en 1 700 medewerkers is de hogeschool een van de grootste verstrekkers van hoger onderwijs in Vlaanderen.


UC Leuven-Limburg is lid van de Associatie KU Leuven en zet in op vernieuwend onderwijs, investeringen en onderzoeksprojecten in de regio. Het is de ambitie van UCLL om de sterkste opleidingen in Vlaanderen aan te bieden binnen een internationaal profiel en een sterke band met de KU Leuven. De hogeschool bestaat trouwens uit 3 groepen: ‘Lerarenopleidingen’, ‘Management en Technologie’ en ‘Gezondheid en Welzijn’.

UCLL wil dit jaar vooral innoveren en stelt daarom tijdens de komende info.dagen hun tagline ‘Moving Minds’ extra kracht bij door uit te pakken met een heuse 360 VR aanpak.

Bezoek je toekomstige campus virtueel

De gigantische info-totempaal liegt er niet om: Ontdek Hogeschool UCLL in VR.
Letterlijk, maar vooral ook virtueel …

Kenny Stals, UCLL’s communicatie coördinator, kwam naar Poppr toe met het eenvoudige doch briljante idee om de toekomstige studenten te laten proeven van de sfeer en manier van lesgeven in de verschillende campussen van de Hogeschool UCLL.

Het concept bleek wonderwel te passen bij de technische bravoure van een zgn. 360 video. De kijker, in casu een toekomstige student, kan zo al even – letterlijk en figuurlijk-  binnenkijken a.h.v. een virtuele tour doorheen de belangrijkste campussen van de hogeschool-groep.

Zo zijn er educatieve clips te zien de campussen van Heverlee,, Haasrode, Genk en Diepenbeek en kan je letterlijk meemaken hoe bv. een management-presentatie wordt gegeven, een reanimatie-sessie of een labo-proef wordt uitgevoerd, hout wordt bewerkt in veilige omstandigheden of een discussie-ronde wordt geleid.

360 (VR) video voor & door merken

De grote (inter)nationale merken beginnen stilaan hun weg te vinden naar 360 (VR) video.

Of het nu om een imago-campagne gaat of voor een specifieke promotie-actie, Virtual Reality zorgt ervoor dat je als merk innoverend uitpakt: het laat zo aan je klanten & andere contacten zien dat je product portfolio a.h.v. de laatste nieuwe communicatietool op een vooruitstrevende manier bezig is en de laatste trends omarmt.

Maar ook meer en meer KMO’s en zelfstandigen laten zich verleiden tot 360° communicatie: zowel voor productintroducties als voor event-animatie kan 360 (VR) video worden ingeschakeld en zorgt dit voor een nieuw elan, zowel naar potentieel publiek toe als naar bestaand cliënteel.

Het spreekwoord ‘beelden zeggen meer dan 1000 woorden’ is hier echt op haar plaats.
Beleef dus binnenkort elk avontuur vanuit het comfort van je zetel, dankzij 360 (VR) video.


Wil je meer weten omtrent 360 fototours of 360 (VR) video’s? contacteer Poppr vrijblijvend.

www.poppr.be

360 (VR) video is moderne View-Master

Gepost op

Wie zich de originele View-Master herinnert, weet dat dit toestel je in een andere wereld bracht.  VR (Virtual Reality) video doet net hetzelfde, maar dankzij deze moderne technologie is de kijkervaring uitermate geoptimaliseerd: je kan deze clips nu ideaal ergonomisch bekijken en op overdonderende wijze een andere realiteit ontdekken, nl. in 360 graden.

viewmaster 360 VR video

De cirkelvormige schijfjes van weleer met die toffe foto’s van je favoriet onderwerp zijn ondertussen vervangen door een high-tech toestel, dat je volledig laat (mee) genieten dankzij een zgn. surround beeld: je kan nu volledig in 360 graden kijken en luisteren  i.p.v. een beperkt beeld/foto te zien zonder klank.

Korte duiding w.b. benaming: men spreekt van 360, omdat je 360° rondom en in alle richtingen kan kijken, pas als er i.p.v. video ook 3D of animatie wordt gebruikt is de accurate definitie 360 VR video effectief van toepassing.

Concreet: ongeacht welk toestel/bril je ev. aanschaft of gebruikt, de 360 (VR) videoclips zijn ter beschikking via specifieke 360 video apps of kunnen via Youtube 360 Video makkelijk worden gezocht. En het aanbod groeit elke dag gestaag aan…

 

Enkele markante 360 (VR) video voorbeelden

Wie niet meteen naar Australië of New York City op vakantie kan, zet gewoon een zgn. VR bril op en kan de prachtige landschappen en/of monumenten bewonderen vanuit de eigen huiskamer en in 360 graden rondkijken op deze iconische locaties.

Geraak je niet meteen in de beroemdste musea of heb je geen ticket kunnen bemachtigen voor dat felbegeerde concert- of sportevent ? Geen probleem, binnenkort kan dit allemaal worden aangeboden via 360 (VR) video: inloggen, de juiste clip aanvinken/bestellen en je zit meteen vanop op de eerste rij te genieten.

viewmaster 360 VR video


360 (VR) video voor & door merken

De grote internationale merken beginnen stilaan hun weg te vinden naar 360 (VR) video.

Of het nu om een imago-campagne gaat of voor een specifieke promotie-actie, Virtual Reality zorgt ervoor dat je als merk innoverend uitpakt: het laat zo aan je klanten & andere contacten zien dat je product portfolio a.h.v. de laatste nieuwe communicatietool op een vooruitstrevende manier bezig is en de laatste trends omarmt.

Maar ook meer en meer KMO’s en zelfstandigen laten zich verleiden tot 360° communicatie: zowel voor productintroducties als voor event-animatie kan 360 (VR) video worden ingeschakeld en zorgt dit voor een nieuw elan, zowel naar potentieel publiek toe als naar bestaand cliënteel.

 

viewmaster 360 VR video

De aangehaalde voorbeelden zijn nog maar het begin van deze 360 (VR) toepassingen.
Het spreekwoord ‘beelden zeggen meer dan 1000 woorden’ is hier echt op haar plaats.
Beleef dus binnenkort elk avontuur vanuit het comfort van je zetel, dankzij 360 (VR) video.
Wil je meer weten omtrent 360 fototours of 360 (VR) video’s, contacteer Poppr vrijblijvend.

Virtual Reality zet consumenten aan tot kopen

Gepost op

Virtual Reality: meer dan 50 procent van de consumenten geeft aan merken te willen kopen die VR gebruiken.

Virtual Reality Marketing Consumenten

Uit Greenlight VR’s laatste consumentenonderzoek blijken positieve gevoelens voor VR tussen gebruikers en niet-gebruikers, hetgeen duidt op een krachtige kans voor marketeers en andere content creators.

Van de respondenten was 71 procent het ermee eens dat een merk dat virtual reality sponsort vooruitstrevend en modern is, terwijl 52 procent zou willen worden geassocieerd met dat merk. Bovendien zou 62 procent betrokken bij een merk dat een VR-ervaring sponsort voelen, en 53 procent zegt dat ze waarschijnlijk zullen kopen van een merk wat VR gebruikt.

Er werd onderzoek gedaan naar het consumentenvertrouwen in de richting van de virtuele werkelijkheid sinds 2014, en dit is de meest overtuigende studie. Het duidt erop dat consumenten een steeds sterkere binding voelen met virtual reality.

Bovenop het recente succes van Pokemon Go levert deze studie concrete bewijzen voor marketeers die op dit moment de nieuwe economie en VR bestuderen.

Een overweldigende meerderheid (91 procent) van de respondenten die nog nooit eerder met virtual reality in aanrakening waren gekomen, hadden positieve gevoelens bij VR. Van deze respondenten zei 65 procent dat ze geïnteresseerd waren in virtual reality, 58 procent waren verbaasd, 49 procent hadden een opgewonden gevoel, 32 procent waren verrast, 25 procent voelde zich gelukkig, en 19 procent voelde zich energiek.

VR geeft consumenten dus unieke emotionele gevoelens. Wat voor marketeers een unieke kans geeft om hun doelgroep op een krachtige en positieve manier te bereiken.

360 Video laten maken? Vraag Poppr gratis advies

Gepost op

360 Video is maar één van de producten die Poppr aanbiedt. We combineren immers 360 Photo (360 graden rondleidingen op basis van fotografie), 360 Video (360 graden ervaringen op basis van video), 3D (realistisch getekende beelden), AR (augmented reality) en VR (virtual reality) in veel projecten.

360 Video

Algemeen kan gesteld worden dat 360 Video meer geschikt is voor activiteiten en events. En een 360 Photo meer geschikt is voor meer statische locaties (zoals industrie, hotels, monumenten edm…). 3D wordt dan weer vooral toegepast voor niet bestaande locaties (projectontwikkeling) of andere zaken (bijvoorbeeld animaties in een 360 tour of 360 video).

De verschillende technieken kunnen natuurlijk ook gecombineerd worden, wat we dan ook vaak doen in projecten. Voor Center Parcs bijvoorbeeld nemen we de cottages en restaurants op in 360 photos, en de activiteiten in 360 video.

360 Video biedt verschillende uitdagingen: techniek is zeer belangrijk (kwaliteit, stitching, afstand tot het onderwerp, belichting…) en de verbindingssnelheid. Daarom laadt bv YouTube 360 Video’s steeds in lagere kwaliteit in op mobiel, en in hogere kwaliteit op desktop.

Een 360 Video kan ook naar Facebook worden opgeladen. Deze speelt daarna automatisch af en roteert automatisch in de timeline van de mensen die met een smartphone naar Facebook surfen.

Onze huidige favoriete 360 video is ‘Dream of Dali’, een 3D getekende interpretatie in 360 video van een van Dali’s meesterwerken:

Zou je graag een eigen 360 video hebben voor je bedrijf of evenement? Contacteer ons dan vrijblijvend via de live chat of contactpagina op deze website.

 

 

 

Immo en Projectontwikkeling in Virtual Reality zorgen voor snellere verkoop

Gepost op

Immo in virtual reality is hot en doet panden effectief sneller verkopen. Het hoeft dan ook niet te verbazen dat de immo en projectontwikkelingssector deze nieuwe technologie omarmt.

Hieronder vind je alle mogelijkheden voor immo en projectontwikkeling. Telkens geïllustreerd met concrete virtual tour toepassingen die Poppr realiseerde voor de immosector en projectontwikkeling. 

Google-Cardboard-voor-Virtual-Reality-Immo

Een gemiddelde koper doet er 8 maanden over om een huis te zoeken en bezoekt gemiddeld 10 panden. Dit brengt enorm veel heen-en-weer geloop met zich mee.

De koper moet telkens een afspraak maken, zich vrij maken, zich verplaatsen en het pand bezoeken. En immo’s dienen telkens veel tijd te besteden aan het bezoeken van panden met potentiële kopers of huurders.

Meestal komen bezoekers dan nog tot de conclusie dat het pand toch niet was zoals ze zich voorstelden en is er tijd verloren.

Projectontwikkelaars kampen met een nog groter probleem: mensen kunnen zich zelden iets voorstellen bij een plan. Verkopen op plan is nog een pak moeilijker.

Maar voor zowel immo, projectontwikkelaars als potentiële kopers bestaat er nu een prachtige oplossing: Virtual Reality.

Virtual Reality is een enorm breed begrip. Wikipedia omschrijft virtuele werkelijkheid of schijnwerkelijkheid (Engels Virtual Reality, afgekort VR) als ‘de simulatie van een omgeving via een computer om de gebruiker via diverse zintuigen onder te dompelen in een ervaring’.

Eenvoudig gesteld bezoekt de bezoeker een nagebootste werkelijkheid (360 tours voor immo’s) of een gesimuleerde werkelijkheid (3D tours voor projectontwikkelaars).

Immo: 360 virtuele bezoeken van bestaande panden

Voor immo volstaat meestal een 360 graden rondleiding. Met deze speciale soort van fotografie wordt een pand in enorm hoge kwaliteit opgenomen en gevirtualiseerd voor weergave op desktop, tablets en smartphones.

Potentiële kopers of huurders kunnen panden zo virtueel bezoeken. Dit heeft enorm veel voordelen voor zowel immo als bezoekers. Kopers kunnen veel meer panden bezoeken. Immo’s moeten veel minder bezoeken organiseren. En beide partijen maken pas een afspraak voor het bezichtigen van een pand als er zeer concrete interesse is. Een 360 virtuele tour geeft ook vertrouwen aan de koper. Men kan het pand immers op zijn eigen tempo bekijken wat meer rust en comfort geeft bij het bezoeken van een pand.

Naast de 360 graden fotografie kunnen er nog tal van opties in 360 tours voor immo geprogrammeerd worden. Populaire opties zijn een kompas (die aangeeft waar de zon op- en ondergaat in een pand, een slideshow met foto’s, een gyroscoop waarmee je op mobiele apparaten je tour automatisch kan doen draaien…).

Hieronder vind je enkele voorbeelden van gevirtualiseerde panden.

360 graden rondleiding van een villa: (klik op de foto om de rondleiding te starten)

Immo-Virtual-Reality-360-tour-Villa-Huis-pand-immobilien

360 graden tour van een appartement:

Immo-Virtual-Reality-360-Appartement

Projectontwikkeling: 3D virtuele bezoeken van nog te bouwen panden

Projectontwikkelaars en hun klanten hebben nood aan een andere benadering. Hier is de perfecte oplossing een ‘mix’ van 3D visuals en 360.

Concreet wordt er op basis van de architectenplannen 3D modellen en een 3D interieur getekend. Eens deze klaar zijn wordt de omgeving in 360 fotografie opgenomen en worden de 3D en 360 graden beelden ‘versmolten’ en geprogrammeerd tot één geheel.

Zo kunnen toekomstige kopers al virtueel door hun toekomstige woning lopen. 3D visuals zijn natuurlijk een heel andere beleving dan op plan. Projecten in 3D en met 3D interieur verkopen dan ook veel sneller als projecten op plan of projecten in ‘gewone’ renders.

Hieronder zie je enkele voorbeelden van dergelijke mix tussen 3D en 360.

3D / 360 virtuele rondleiding van een nieuwbouwproject: (klik op de refreshbutton midden bovenaan de tour om het huidige perceel te bekijken)

360 3D VR virtuele tour voor projectontwikkeling

3D / 360 virtuele rondleiding van een nog te bouwen appartementsgebouw:

3D Tour voor Immo en Projectontwikkeling

Ook in deze 3D tours zijn werden verschillende opties geprogrammeerd, zoals het linker zijmenu (waar men snel alle panden en ruimtes overzichtelijk kan aanklikken), het kompas (wat weergeeft waar de zon op- en ondergaat, het Google Maps icon (met de ligging van het project) en een social share button (delen op Facebook, Twitter, LinkedIn en email)

VR (Virtual Reality) voor Immo en Projectontwikkeling

Om het helemaal impressionant te maken voor potentiële kopers kunnen zowel 360 tours als 3D tours geprogrammeerd worden voor Virtual Reality.

Concreet wordt een tour dan geprogrammeerd voor VR brillen als de Oculus Rift, Google Cardboard, Samsung Gear VR  of HTC Vive.

Voor de Zoo van Antwerpen bijvoorbeeld tekenden we in 3D uit hoe de toekomstige Zoo er na de grote bouwwerken zal uitzien. Zo kunnen bezoekers van de Zoo al virtueel door de nieuwe Zoo wandelen.

ZOOCulus-Rift-Oculus-Rift-Zoo-van-Antwerpen

En de reacties van de bezoekers op de nieuwe Zoo in Virtual Reality zie je in deze video:

Hoeveel kost een virtual reality bril?

De prijzen variëren erg:

Oculus Rift: de prijs komt op ongeveer 2000 euro per setup (700 euro voor de Oculus Rift Consumer version en ongeveer 1300 euro voor een custom made computer met zware grafische kaart).

HTC Vice: deze heeft ongeveer dezelfde prijs en setup als de Oculus

Samsung Gear VR: hiervoor heb je een Samsung Gear smartphone nodig (600 euro) en een Samsung Gear VR bril (100 euro). Samsung geeft recent de VR bril echter gratis bij een Samsung Gear smartphone.

Google Cardboard: slechts enkele euro’s en relatief goed van kwaliteit. Poppr laat deze op bestelling maken en volledig bedrukken in China voor ongeveer 5 euro per stuk (minimum oplage is 500 ex.). Hieronder zie je een Google Cardboard van een projectontwikkelaar die een Google Cardboard meegeeft aan potentiële kopers:

Google-Cardboard-voor-Virtual-Reality-Projectontwikkeling

Poppr werkt met de Google Cardboard V2.0, die uiterst eenvoudig en in slechts 2 seconden in elkaar gezet kan worden:

Google-Cardboard-manual

Vraag Poppr gratis advies of een vrijblijvende offerte

Heeft dit artikel je benieuwd gemaakt naar virtual reality toepassingen voor immobiliën of projectontwikkeling? Contacteer ons dan op hello@poppr.be, live chat of contactpagina om gratis advies te krijgen voor jouw immo of projectontwikkeling.

 

 

 

Wereldprimeur: eerste operatie ter wereld in Virtual Reality

Gepost op

Dr Shafi Ahmed voert op donderdag 14 april de eerste live operatie wereldwijd in Virtual Reality uit. De hoop bestaat dat dergelijke initiatieven gezondheidszorg toegankelijker maken en medische scholing makkelijker maken.

virtual reality operatie 360 video

Vandaag, donderdag, zal Shadi Ahmed zich over een 70jarige patiënt met darmkanker buigen om een delicate operatie te beginnen. Dergelijke operaties heeft hij al vaak uitgevoerd, maar vandaag is de eerste keer dat de wereld over zijn schouders zal meekijken in virtual reality.

De operatie staat geplant om 13h Belgische tijd en zal enkele uren in beslag nemen. De operatie zal live gestreamed worden in 360 graden video. Zo kunnen studenten geneeskunde, kandidaat chirurgen, maar ook het grote publiek, in virtual reality de dokter volgen. 

Als kankerspecialist gelooft dr Ahmed dat dergelijke operaties in virtual reality de training van chirurgen makkelijker en toegankelijker maken. Niet enkel worden de internetverbindingen steeds sneller, maar ook smartphones worden steeds goedkoper en het enige wat je theoretisch gezien nodig hebt om virtual reality te bekijken is een paar virtual realitybrillen. Die heb je al vanaf 5 euro per stuk (Google Cardboard). Studenten sparen zo dure studiereizen uit, wat enorm kosteneffectief is.

De operatie zelf wordt gefilmd met twee 360 graden cameras en enkele lenzen die rond de operatietafel staan opgesteld.

De operatie zelf kan bekeken worden met de ‘VR in OR app (gratis te downloaden in de Apple Store of Google Play Store). Wie geen virtual reality headset heeft kan de video live online bekijken.

Videos van operaties online bekijken bestaat al jaren, maar Dr Ahmed gelooft dat virtual reality meer is dan enkel een gimmick. Volgens hem brengt de technologie een waardevolle nieuwe bijdrage aan scholing, omdat de kijker niet enkel de chirurg kan volgen, maar ook wat de andere leden van het operatieteam terzelfdertijd doen. Er zal lawaai zijn en veel activiteit, wat een zeer immersieve ervaring zal geven.

Virtual Reality voor projectontwikkeling: bezoek je toekomstige thuis in 360 / 3D!

Gepost op

Projectontwikkeling anno 2016!

Een appartement of huis kopen op een plan is voor mensen vaak moeilijk. Je kan je op basis van plannen vaak moeilijk voorstellen hoe je toekomstige thuis eruit zal zien.

Gands vroeg Poppr daarom om voor een nieuwbouwproject in Berchem een virtuele tour te maken op basis van de architectenplannen.

Op dit moment wordt het oude schoolgebouw waar het nieuwbouwproject met appartementen en penthouses komt afgebroken, maar je kan het toekomstige gebouw al bezoeken met je computer, mobile of virtual reality bril: www.poppr.be/virtualtour/gands/merode5

Anders dan klassieke renders, waar klanten een 2D impressie krijgen van hun toekomstige woning, is het project Merode 5 in 3D getekend en geprogrammeerd in een virtuele rondleiding.

Merode 5 kan je virtueel bezoeken op deze link: www.poppr.be/virtualtour/gands/merode5

Ben je een projectontwikkelaar en heb je een specifiek project in gedachten om je klanten ook de kans te geven om hun huis te kopen met deze fantastische gebruikerservaring? Contacteer ons dan vrijblijvend.

Screen Shot 2016-03-05 at 11.49.07

projectontwikkeling antwerpen virtual reality

Immo voor Google Cardboard

Slaapkamer in 3D 360 render