WebTomorrow – 2017 edition: game, set & match !

Gepost op

WebTomorrow – editie 2017 was ditmaal gespreid over maar liefst 2 dagen, en met zo’n 1300 bezoekers een méér dan geslaagd sector-event. Meer dan voldoende tijd dus om naast de interessante keynote speeches ook de vele standjes van partners & sponsors van het digitale event te gaan bezoeken: game, set & match !

 Poppr pakt uit met 360 live-stream video vanop Roland Garros

 De stand van Poppr vond je in de buurt van de wellness area en VIP-ruimte voor de speakers. De oppervlakte was geheel ingenomen door een oranje ondergrond en wie de achterwand goed bestudeerde zag meteen de actuele link.

 Roland Garros was nog in volle ontwikkeling, met resp. de halve finales vrouwen (donderdag) en halve finales mannen (vrijdag) op het programma. Daarom had Poppr gekozen om de 360 video live stream, ontworpen door het sportieve Franse evenement zelf te laten ontdekken door het talrijk opgekomen publiek.

 De liefhebbers van tennis vonden het dus fantastisch dat ze konden plaatsnemen in een scheidsrechtersstoel op de stand, vervolgens een Gear VR bril op zettend en zichzelf prompt live aanwezig te voelen in en rond het centrale tennisterrein … in Parijs.

 Je kon zelf van positie veranderen: zag je liever de match vanuit vogelperspectief of vanuit de loges, met een vingerknip/oogopslag kon je switchen van standpunt. Dit experiment geeft meteen ook de kracht aan van 360 video live streams voor allerlei events.

Beleven we binnenkort zo een uniek concert vanop de eerste (virtuele) rij of rijden we zelfs 360 (VR-)gewijs mee met een F1 piloot ? Dit alles is nu al mogelijk…

    

Webtomorrow – Tommorowland voor business ?

 Je kan het inderdaad zo gek niet bedenken, maar de fantasie op zo’n event kan echt op hol slaan… Out-of-the-box klinkt mooi, aanstekelijk en leidt ook dikwijls tot nieuwe inzichten.

Dat was zeker duidelijk tijdens het event zelf, van keynote speeches die gaan over Blockchain, Artificiële Intelligentie of fake news, tot ludieke randanimatie zoals muzikale elfjes, wellness-massages of een mini-rave party om te eindigen.  

De omgeving leek zelfs bij tijd & stond op een creatieve speeltuin dat de mindset van menig bezoeker in vervoering bracht. Ook Poppr probeerde daar op te in te spelen door reeds afgewerkte clips te tonen op de stand: van de baanbrekende interactieve Augmented Reality clip van Niko Home Control, over corporate 360 video’s van Forum Office of S&R, tot de 360 belevingsclips van UCLL bv.

Daarnaast is Poppr ook sterk in conversie-tools zoals mag blijken via de website van Jim’s Fitness, Bowling Stones of Centerparcs, om er maar een paar te noemen. Deze zijn ook steevast gekoppeld aan 360 foto’s/video’s die naadloos zijn ingebouwd in de respectievelijke websites, wat meteen de stap naar webVR (het buzz woord van het event) duidelijk maakt. 

Wat heb je nodig om de clip te bekijken ?

 De meest optimale > intense beleving is uiteraard in virtual reality met een virtual reality bril via de VR-bril, maar elke clip / commercial kan je meestal ook op social media-platformen bekijken, zoals Facebook en YouTube, maar ook via een website, mits deze is aangepast aan 360°.

 De aangehaalde voorbeelden zijn nog maar het begin van deze 360 (VR) toepassingen. Het spreekwoord ‘beelden zeggen meer dan 1000 woorden’ is hier echt op haar plaats. Beleef dus binnenkort elk avontuur vanuit het comfort van je zetel, dankzij 360 (VR) video.  

Wil je meer weten omtrent 360 foto tours of 360 (VR) video’s, contacteer Poppr vrijblijvend.

Noot: Bekijk hier de after-movie van het event, via https://www.youtube.com/watch?v=tZYuKi41D84&feature=share

Het Antwerps Havenhuis in VR

Gepost op

Wijlen architecte Zaha Hadid overtrof haarzelf met het ingenieuze ontwerp van het Antwerps Havenhuis. Zo loodst ze meteen (de skyline van) de grootste havenstad van België richting een gla(n)zende toekomst.

Havenhuis van Antwerpen


Korte duiding wat betreft de benaming: men spreekt van 360° omdat je 360 graden rondom en in alle richtingen kan kijken, pas als er in plaats van video ook 3D of animatie wordt gebruikt is de accurate definitie 360 VR video effectief van toepassing.

Grandioos meubilair

Poppr kon het prachtige gebouw reeds in 360° video vastleggen via de leverancier van het prachtige meubilair dat de kantoren van het Havenhuis leverde. Forum Office werd nl. verzocht om met ultra-praktische kantoorinrichting het majestieuze gebouw nog meer grandeur te geven en zo een mooie symbiose te creëren tussen vorm en inhoud.

Ze leveren voornamelijk customized meubilair dat perfect inspeelt op de noden van de werknemers van het gebouw waarin ze werken / tewerkgesteld worden. Hun ingenieuze ontwerpen passen dan ook wonderwel bij het statige gebouw van Hadid.

 

Forum Office meubilair

Op elke verdieping een andere invulling

Het begint al met de prachtig lobby, waar je zo los door het dak van het binnengebouw kan kijken naar het letterlijk overkoepelend Hadid-huis. Daar het Antwerps Havenhuis er vanaf nu is geresideerd, werd het meubilair ook binnen de scheepscontouren mee ontworpen. 
Resultaat: een adembenemend aanrecht waarin je als bezoeker van het Havenhuis of als toerist (het ganse gebouw is op bepaalde momenten ook te bezichtigen) onmiddellijk de romp van een modern schip in terugvindt.

En die ‘finishing furniture touches’ vind je op alle verdiepingen terug: of het nu gaat om het documentatie-centrum, de administratieve afdeling, de cafetaria, de board room en/of de ruime werkruimten, er is rekening gehouden met kleur, licht & grootte om het functionele meubilair zo efficient mogelijk te laten integreren binnen de natuurlijke vormen van elke verdieping.

Daarom dat Forum Office elke (potentiële) klant even laten meeproeven van hun gekozen collectief aan werk-meubilair a.h.v. een -al even technologisch vernieuwende- 360° video.
Enerzijds wordt je als toeschouwer aangesproken om de belangrijkste nieuwigheden te ontdekken. Anderzijds kan je zelf de prachtige hoekjes van het gebouw aanschouwen door gewoon rond te kijken in de te bezichtigen ruimtes.
Tenslotte krijg je zelfs een inkijk in het hagelnieuwe kantoor van Marc Van Peel, havenschepen.
De ‘360° brand activation’ clip is te bewonderen via de link onderaan.

 

Forum Office meubiair

Wat heb je nodig om de clip te bekijken ?

De meest optimale > intense beleving is uiteraard in virtual reality met een virtual reality bril via de VR-bril, maar de clip / commercial kan je meestal ook op social media-platformen bekijken, zoals Facebook en YouTube, maar ook via een website, mits deze is aangepast aan 360°.

Het aangehaalde voorbeeld is nog maar het begin van deze 360 (VR) toepassingen. Het spreekwoord ‘beelden zeggen meer dan 1000 woorden’ is hier echt op haar plaats. 
Beleef dus binnenkort elk avontuur vanuit het comfort van je zetel, dankzij 360 (VR) video.
Wil je meer weten omtrent 360 foto tours of 360 (VR) video’s, contacteer Poppr vrijblijvend.

 

Antwerps Havenhuis

Zie hier Forum Office 360° CLIP !

Waan jezelf (virtueel) in Parijs … (of elke andere stad)

Gepost op

Altijd willen kort en krachtig even op city trip gaan, maar noch tijd, noch geld om eraan te besteden ? Bekijk dan gewoon de beste 360° video’s via een VR bril vanuit je (luie) zetel.

Korte duiding wat betreft de benaming: men spreekt van 360° omdat je 360 graden rondom en in alle richtingen kan kijken, pas als er in plaats van video ook 3D of animatie wordt gebruikt is de accurate definitie 360 VR video effectief van toepassing.

Zonder verplaatsing

Je eigen huis niet verlaten en toch een (beetje) reisgevoel overhouden, dat kan toch niet ?
Eigenlijk wel, want dat is exact wat een VR-bril met de juiste content je kan aanbieden.
Meer en meer toeristische trekpleisters schakelen zogenaamde 360° clips in om potentiële toeristen te lokken naar de mooiste plekjes van hun geliefde stad of streek.

Je krijgt meteen een overzicht van alles wat de moeite waard is van bv. New York (in de US) of Sydney (Australië), zonder dat je maar één stap hoeft te zetten. Nu is ook ‘the city of lights’, m.n. Parijs, overstag gegaan door een officiële clip samen te stellen met een wel heel specifieke insteek: de Olympische Spelen van 2024.

Het Franse Olympische comité heeft namelijk een erg originele manier gevonden om de aantrekkelijkheid van hun hoofdstad aan te prijzen als mogelijk toekomstige O.S. stad. Zo kan je doorheen Parijs struinen, met telkens een leuke uitbeelding van een Olympische sporttak.

Parijs ... in 360°

Unieke manier van reizen

Het idee van op die manier een stad of streek te ontdekken is uitermate vernieuwend, omdat je effectief rondom jezelf kan kijken in een 360° clip. Zo sta je virtueel aan de voet van de Eiffeltoren en kijk je omhoog naar de 300+ meter hoog gevaarte. Of je rijdt per fiets van de kerktrappen aan Montparnasse. Je kan zelf mee kajakken op de Seine …

Unieke beelden voor een unieke stad, m.a.w. Maar dit soort immersive clips kunnen ook dichter bij huis een leuk effect genereren. Zo zijn er momenteel enkele tests die bv. bewoners van een zorgtehuis de citytrip laten beleven die ze niet zelf meer aankunnen.

Er zijn ook al scholen die bv. enkele VR-brillen ter beschikking stellen van de leerlingen, zodat ze op een unieke wijze de praal en pracht kunnen ontdekken van een bepaalde stad of streek, en dat allemaal vanuit hun eigen vertrouwd klaslokaal.

Het is duidelijk dat er verschillende manieren zijn om 360° clips te gaan inzetten, zowel voor commerciële doeleinden als allerhande educatieve projecten.
Binnenkort is een VR-bril dus in elke huiskamer te vinden, net zoals een game console of TV.

Parijs ... in 360°

Hier is de volledige clip te bekijken:

360° expérience – #VenezPartager le sport au coeur de Paris

Les plus beaux lieux de Ville de Paris se mettront au service des Jeux Paris 2024 et leur permettront de fusionner avec la magie de la ville. #VenezPartager cette expérience 360° au coeur de la capitale ! #Paris’ greatest sites will serve as ready-made venues, helping to connect the inspiration of the #Paris2024 Games with the everyday magic of the city. Watch this 360° experience #MadeForSharing at the heart of Paris, France!

Geplaatst door Paris 2024 op woensdag 1 maart 2017

Wat heb je nodig om de clip te bekijken ?

De meest optimale > intense beleving is uiteraard in virtual reality met een virtual reality bril via de VR-bril, maar de clip / commercial kan je meestal ook op social media-platformen bekijken, zoals Facebook en YouTube, maar ook via een website, mits deze is aangepast aan 360°.

Het aangehaalde voorbeeld is nog maar het begin van deze 360 (VR) toepassingen.
Het spreekwoord ‘beelden zeggen meer dan 1000 woorden’ is hier echt op haar plaats.
Beleef dus binnenkort elk avontuur vanuit het comfort van je zetel, dankzij 360 (VR) video.

Wil je meer weten omtrent 360 foto tours of 360 (VR) video’s, contacteer Poppr vrijblijvend.

Vacature Marketing Manager

Gepost op

We are looking for a sales & marketing manager to push the growth of Poppr.

You are passionate about technology and 360 Web VR in particular. You keep up with the latest trends and know your way around social media.

 

Your Job

You will be responsible for setting and implementing the marketing strategy to spur the company’s growth in Belgium and Europe.

You are passionate about technology and mobile in particular. You understand that digital is changing our world and are eager to be part of that change.

 

You are responsible for

  • Inbound & Content Marketing: blog, video, newsletter, social media, website optimisation, Google, LinkedIn & Facebook ads, SEO
  • PR & Event marketing: press releases, fairs, meetups, lectures, presentations, evangelisation, interviews
  • Project Management: manage shoots in Belgium and Europe, manage a team, guard time, budget and materials.

 

You are

  • You’re a good writer with excellent communication skills, a hands-on attitude and you understand the world is shifting towards new paradigms. You have the ability to work efficiently with a spectrum of personalities in a fast paced environment.
  • You have experience in a relevant function. You’re fluent in Dutch, English and proficient in French.
  • You are a curious, fast learning individual with commercial feeling.

 

We offer

  • A versatile full-time job
  • A competitive salary, all things Apple and company car
  • Top notch colleagues and clients

Waan jezelf (virtueel) bij de live Oscar uitreiking …

Gepost op

Wie wil er nu niet op de eerste rij zitten van het grootste filmfeest van het jaar, tussen alle hot celebrities van het witte doek, en zo vanuit een unieke positie de jaarlijkse uitreiking van de belangrijkste filmprijzen (de zgn. Academy Awards) meemaken … en dat allemaal in 360° ?

Korte duiding wat betreft de benaming: men spreekt van 360° omdat je 360 graden rondom en in alle richtingen kan kijken, pas als er in plaats van video ook 3D of animatie wordt gebruikt is de accurate definitie 360 VR video effectief van toepassing.

Oscars 2016 ... in 360°


Celeb Experience to the limit(s)

De Oscars-koorts is stilaan terug aan het stijgen. In Los Angeles, aan het befaamde Dolby Theatre zijn momenteel al grootse voorbereidingen getroffen om de gigantische rode loper uit te te rollen. Zondagavond (nacht voor de Europeanen) barst het unieke feest opnieuw los in al haar glorie, stijlvol geflankeerd door de reuzegrote Oscars van dienst.

Iedereen die iemand is in de sector, is daar en/of wil er dolgraag bijhoren.
Zo ook de miljoenen filmfans wereldwijd die jaarlijks reikhalzend uitkijken naar de onwaarschijnlijk langdurige defilé van de celebrities-du-jour, al dan niet genomineerd voor een Academy Award. Alles wordt uitvoerig en live besproken door alle grote TV-zenders, veilig afgeschermd van het grote publiek, die slechts op één beperkte lokatie een glimp kan/mag opvangen ter plaatse.

Vorig jaar al nam een bekende Amerikaanse vlogger zijn 360°-camera mee naar het gebeuren en legde zo voor ‘t eerst de glamour inside vast, en dan nog in 360°. Het deed soms erg bevreemdend aan om als kijker zomaar een intrigerende inkijk te krijgen van de spanning en fun op & naast de rode loper.

Oscars 2016 - red carpet in 360°


Ervaar zelf een zitje in het befaamde Dolby Theatre

Maar de echte apotheose blijft uiteraard de uitreiking op zich, een meestal + 4 uur-durende marathon van aankondigingen, (semi-)grappige one-liners en emotionele dankbetuigingen van acteurs, scenaristen, producers, … die hun artistieke ‘Oscar’ in ontvangst mogen nemen.

Zo zit je dus plots zelf in de bovenste loge van het adembenemend mooie Kodak Theatre en kan je ongegeneerd rondkijken terwijl de ceremonie verder gaat. Het is natuurlijk nog niet ‘the real deal’, voor alle duidelijkheid, maar dichter dan dit geraken de gewone stervelingen wellicht niet, behalve als je Dominique Deruddere of Felix van Groeningen heet.


Het resultaat

In de onderstaande clip ken je zelf ervaren wat het is om uitgenodigd te zijn op dit filmfeest.
De link naar andere (live) events is direct duidelijk. Zo zal je binnenkort misschien vanuit je zetel thuis een voetbal- of andere sportieve match kunnen meevolgen vanuit de ereloge of sta je zelfs letterlijk met jouw favoriete artiest gewoon op het podium.

De kwaliteit is momenteel nog niet altijd top notch, maar er komen elk kwartaal nieuwe en betere 360°-camera’s op de markt die ervoor zorgen dat deze live events ook op die manier perfect in beeld kunnen gebracht, met als extra meerwaarde dat je als kijker sowieso een unieke visie krijgt op het gebeuren in kwestie.

De wereld van (live) entertainment zal er dus tussen 3 en 5 jaar volledig anders uitzien, als we de futurologen mogen geloven. En wie nu al experimenteert met deze nieuw vorm van media consumptie, zal binnen onafzienbare tijd klaar zijn om VR-gewijs echt uit te pakk


Wat heb je nodig om de clip te bekijken ?

De meest optimale > intense beleving is uiteraard in virtual reality met een virtual reality bril via de VR-bril, maar de clip / commercial kan je meestal ook op social media-platformen bekijken, zoals Facebook en YouTube, maar ook via een website, mits deze is aangepast aan 360°.

Het aangehaalde voorbeeld is nog maar het begin van deze 360 (VR) toepassingen.
Het spreekwoord ‘beelden zeggen meer dan 1000 woorden’ is hier echt op haar plaats.
Beleef dus binnenkort elk avontuur vanuit het comfort van je zetel, dankzij 360 (VR) video.

Wil je meer weten omtrent 360 foto tours of 360 (VR) video’s, contacteer Poppr vrijblijvend.


OSCARS 2016 in 360° CLIP:
https://www.youtube.com/watch?v=_PMb8bfAXtE

Waan jezelf (virtueel) in het “Fifty Shades of Grey” penthouse

Gepost op

Het ruime dakappartement van de flamboyante miljonair Christian Grey uit de gelijknamige “Fifty Shades of Grey”-films is nu ook te bezichtigen buiten de film.

Zelfs in 360°.  En ook al gaat het hier om een film(set), de mogelijkheden voor de immo-sector worden hier wondermooi aangetoond.

Screen Shot 2017-02-17 at 3.37.34 PM

 
Korte duiding wat betreft de benaming: men spreekt van 360 omdat je 360 graden rondom en in alle richtingen kan kijken, pas als er in plaats van video ook 3D of animatie wordt gebruikt is de accurate definitie 360 VR video effectief van toepassing.

 

Innoverende manier van promoten

“I could bring any woman into this room and they’d fall in love with me.”

De one-liner komt weg degelijk uit de film, maar is net zo toepasselijk op elke immo-ingewijde.
Want als de persoon een ruimte, al dan niet virtueel, binnentreedt en er zich ogenblikkelijk thuis voelt, dan is het wellicht een (home) ‘match in heaven’ …

Om die reden is een 360° clip / commercial dan ook uitermate geschikt voor de huizen- & appartementen-sector. Zo kan je als het ware een potentiële kandidaat-koper al even laten proeven van het interieur van een nieuw te bouwen huis of het fenomenale uitzicht van een appartement aan zee.

En het immense voordeel is dat je dit allemaal kan doen vanuit je eigen kantoor of gewoon ter plekke bij de kandidaat-kopers, a.h.v. een VR-bril.

 

Combinatie van bestaande & virtuele locaties

Een van de vernieuwende voordelen is de zeer ingenieuze manier om echte (foto)beelden te gaan combineren met een virtuele look-and-feel van hoe een ruimte of kamer- of een appartementsgebouw er zal gaan uitzien in de nabije toekomst.

Zo kan je vooraf al een virtueel kijkje nemen in het appartement dat je eventueel wel aanstaat: zo is de indeling bijvoorbeeld, al dan niet met een optie om er bepaalde meubels in te plaatsen. Dat zorgt meteen voor een totaal ander gevoel van thuiskomen…

Screen Shot 2017-02-17 at 3.38.02 PM

 

Het resultaat

Bij Poppr hebben we nog geen appartement/penthouse van Mr. Grey in de aanbieding, maar wel zeer leuke immo-projecten, die op dezelfde manier hun beste (woon)beentje voorzetten.

Bekijk hier maar even hoe de werkelijkheid versmelt met het virtuele wereld van de immo:

https://www.poppr.be/portfolio/premium/grotten+van+han+360+vr+immo

https://www.poppr.be/portfolio/3Dtour/merode+5+360+3d+virtual+tour

Christian Grey’s penthouse vind je hier:

http://www.christiangreysapartment.com/

Screen Shot 2017-02-17 at 3.37.55 PM

 

Wat heb je nodig om de clip te bekijken ?

De meest optimale > intense beleving is uiteraard in virtual reality met een virtual reality bril via de VR-bril, maar de clip / commercial kan je meestal ook op social media-platformen bekijken, zoals Facebook en YouTube, maar ook via een website, mits deze is aangepast aan 360°.

Het aangehaalde voorbeeld is nog maar het begin van deze 360 (VR) toepassingen.

Het spreekwoord ‘beelden zeggen meer dan 1000 woorden’ is hier echt op haar plaats.
Beleef dus binnenkort elk avontuur vanuit het comfort van je zetel, dankzij 360 (VR) video.

Wil je meer weten omtrent 360 fototours of 360 (VR) video’s, contacteer Poppr vrijblijvend.

Kan je verzekeringen duidelijker visualiseren met Virtual Reality?

Gepost op

Virtual Reality en verzekeringsproducten zijn geen evidentie combinatie, maar zijn hier een geslaagd huwelijk. 

B-Cover is een verzekeringsmaatschappij gespecialiseerd in gebouwen met veel mede-eigenaars. Dat het in dergelijke grote gebouwen vaak fout kan lopen hoeft geen betoog. Maar hoe leg je dat helder uit?

B-Cover schakelde Poppr in en die maakte een Virtual Reality experience die enorm gesmaakt werd in de nochtans klassieke verzekeringswereld…

virtual reality b-cover

 

Een 360 VR video experience is een vernieuwende manier om diensten van je bedrijf in ‘the picture’ te plaatsen. Zelfs voor sectoren die niet meteen innoverend zijn kan dit zorgen voor extra exposure, PR … en uiteindelijk ook extra sales. B-Cover deed het U al voor …

Korte duiding wat betreft de benaming: men spreekt van 360 omdat je 360 graden rondom en in alle richtingen kan kijken, pas als er in plaats van video ook 3D of animatie wordt gebruikt is de accurate definitie 360 VR video effectief van toepassing.


Achtergrond

B-Cover NV is als onafhankelijk master broker gespecialiseerd in het verzekeren van alle risico’s die eigen zijn aan kantoor- en appartementsgebouwen in mede-eigendom. Als gevolmachtigde onderschrijver van enkele vooraanstaande Belgische verzekeraars bieden ze exclusieve verzekeringsoplossingen aan.

B-Cover NV is ontstaan vanuit een jarenlange ervaring met de problematiek van verzekeringen in de vastgoedsector. Hieruit is het idee gegroeid om een gespecialiseerd verzekeringsproduct uit te werken voor de eigenaars en de beheerders van appartementsgebouwen. Er werd gestreefd naar een totaalpakket met de ruimste waarborgen aan de laagste prijs en een zo eenvoudig mogelijk beheer.

B-Cover handelt zo vanuit een vast vertrekpunt: “een win-win situatie creëren voor alle betrokken partijen”. Dit betekent concreet dat zowel het gebouw, als de vereniging van mede-eigenaars en de eigenaars zelf, maar ook de syndicus een volledige invulling op verzekeringsvlak kunnen verkrijgen, en dit door middel van één globaal verzekeringspakket.


De briefing

B-Cover had al een zogenaamde time lapse-commercial gelanceerd in 2014, die fel werd gesmaakt in de verzekeringssector omwille van de aparte visuele stijl waarmee hun portfolio werd aangeprezen.
Ditmaal wilden ze nog twee stappen verder gaan, nl. in 360° en in VR (animatie dus).

Poppr leek hen het ideale bureau om de klus te klaren.

De briefing was meteen duidelijk: de commercial moest een duidelijk overzicht geven van de troeven van het bedrijf, maar tevens ook een visualisatie zijn van enkele frappante voorbeelden van risico’s binnen een appartementsgebouw.
De spot zou zijn vuurdoop krijgen tijdens twee prominente beurzen met internationale allure.

360 video virtual reality animation bcover

Het concept en uitwerking

Er werd een grondige analyse gedaan van de zgn. USP’s (Unique Selling Propositions) van B-Cover en deze werden ruw omgezet in een basic storyline, waarin tevens enkele voorbeelden konden verwerkt worden van mogelijke risico’s waar je niet meteen aan zou denken.

Tegelijkertijd werd in samenspraak bekeken hoe de character design er zou moeten uitzien van de animatiefiguren, ook al rekening houdende met het feit dat het gekende logo (een blonde dame die relaxt aan haar bureau zit) kon verwerkt worden in de verhaallijn.

Er werd uiteindelijk geopteerd voor een 360° beleving, waarin er vier logisch opvolgende scènes te zien zijn, die finaal tot de slogan van het bedrijf leiden: “U de rust, wij de rest”.


Het resultaat

Als men de VR-bril opzet kom je terecht in een geanimeerde versie van het leven in een appartementsgebouw. Het licht in een appartement gaat aan, terwijl een vriendelijke stem toelichting geeft van wat er zoal kan fout lopen, zoals waterinsijpeling bijvoorbeeld. Het onweer die de wateroverlast heeft veroorzaakt zorgt ook voor een kortstondige stroomonderbreking en dat is de natuurlijk overgang naar een volgende scène, die zich afspeelt in een gemeenschappelijke ruimte, m.n. de trap- & lifthal.

Ook daar ontstaan er risico’s die zowel de eigenaars als de syndicus zouden kunnen treffen in persoon, en waarvoor de polis van B-Cover tevens garant staat. De scène eindigt opnieuw met een lichtflits, die de overgang naar volgende scène inluidt.

De bewoner komt aan in de gelijkvloerse inkomhal en ziet door het ongure weer een container tegen een auto botsen. Gelukkig is dat ook verzekerd binnen het verzekeringspakket van B-Cover. Nu alleen nog de syndicus verwittigen, vertelt de stem.
De stem is uiteindelijk die van de syndicus zelf, die zeer ontspannen aan haar bureau zit…

De spot van 1’25” licht zo visueel kort en krachtig de sterktes toe van B-Cover unieke aanpak op vlak van risico-verzekering binnen vastgoed.

De zeer unieke aanpak loonde meteen, want op de beurs stonden er rijen geïnteresseerden aan te schuiven om de 360° VR video te kunnen aanschouwen. En wie thuis wou toelichten wat ze hadden gezien, kreeg een B-Cover cardboard mee, zodat met eigen smartphone via een QR-code de clip makkelijk online kon worden gehaald en bekeken.

360 virtual reality video animation bcover insurances
Wat heb je nodig om de clip te bekijken ?

De meest optimale > intense beleving is uiteraard in virtual reality met een virtual reality bril via de VR-bril, maar de commercial is ook op social media-platformen te bekijken, zoals Facebook en YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=4tarGceU_Mo

Het aangehaalde voorbeeld is nog maar het begin van deze 360 (VR) toepassingen.

Het spreekwoord ‘beelden zeggen meer dan 1000 woorden’ is hier echt op haar plaats. Beleef dus binnenkort elk avontuur vanuit het comfort van je zetel, dankzij 360 (VR) video.
Wil je meer weten omtrent 360 fototours of 360 (VR) video’s, contacteer Poppr vrijblijvend.

360 video van UCLL is shot in de (VR) roos

Gepost op

Hoe laat je potentiële studenten proeven van een les en de leeromgeving van de campussen?
Via 360 video, zo blijkt volgens de innoverende hogeschool UCLL !


Hogeschool UCLL biedt 30 professionele bacheloropleidingen aan op 10 campussen in Limburg en Vlaams-Brabant. Met meer dan 14 500 studenten en 1 700 medewerkers is de hogeschool een van de grootste verstrekkers van hoger onderwijs in Vlaanderen.


UC Leuven-Limburg is lid van de Associatie KU Leuven en zet in op vernieuwend onderwijs, investeringen en onderzoeksprojecten in de regio. Het is de ambitie van UCLL om de sterkste opleidingen in Vlaanderen aan te bieden binnen een internationaal profiel en een sterke band met de KU Leuven. De hogeschool bestaat trouwens uit 3 groepen: ‘Lerarenopleidingen’, ‘Management en Technologie’ en ‘Gezondheid en Welzijn’.

UCLL wil dit jaar vooral innoveren en stelt daarom tijdens de komende info.dagen hun tagline ‘Moving Minds’ extra kracht bij door uit te pakken met een heuse 360 VR aanpak.

Bezoek je toekomstige campus virtueel

De gigantische info-totempaal liegt er niet om: Ontdek Hogeschool UCLL in VR.
Letterlijk, maar vooral ook virtueel …

Kenny Stals, UCLL’s communicatie coördinator, kwam naar Poppr toe met het eenvoudige doch briljante idee om de toekomstige studenten te laten proeven van de sfeer en manier van lesgeven in de verschillende campussen van de Hogeschool UCLL.

Het concept bleek wonderwel te passen bij de technische bravoure van een zgn. 360 video. De kijker, in casu een toekomstige student, kan zo al even – letterlijk en figuurlijk-  binnenkijken a.h.v. een virtuele tour doorheen de belangrijkste campussen van de hogeschool-groep.

Zo zijn er educatieve clips te zien van de campussen van Heverlee,, Haasrode, Genk en Diepenbeek en kan je letterlijk meemaken hoe bv. een management-presentatie wordt gegeven, een reanimatie-sessie of een labo-proef wordt uitgevoerd, hout wordt bewerkt in veilige omstandigheden of een discussie-ronde wordt geleid. Zowel ROB-TV als TV Limburg maakten reeds reportages over hun innoverende beursstand.

360 (VR) video voor & door merken

De grote (inter)nationale merken beginnen stilaan hun weg te vinden naar 360 (VR) video.

Of het nu om een imago-campagne gaat of voor een specifieke promotie-actie, Virtual Reality zorgt ervoor dat je als merk innoverend uitpakt: het laat zo aan je klanten & andere contacten zien dat je product portfolio a.h.v. de laatste nieuwe communicatietool op een vooruitstrevende manier bezig is en de laatste trends omarmt.

Maar ook meer en meer KMO’s en zelfstandigen laten zich verleiden tot 360° communicatie: zowel voor productintroducties als voor event-animatie kan 360 (VR) video worden ingeschakeld en zorgt dit voor een nieuw elan, zowel naar potentieel publiek toe als naar bestaand cliënteel.

Het spreekwoord ‘beelden zeggen meer dan 1000 woorden’ is hier echt op haar plaats.
Beleef dus binnenkort elk avontuur vanuit het comfort van je zetel, dankzij 360 (VR) video.


Wil je meer weten omtrent 360 fototours of 360 (VR) video’s? contacteer Poppr vrijblijvend.

www.poppr.be

360 (VR) video is moderne View-Master

Gepost op

Wie zich de originele View-Master herinnert, weet dat dit toestel je in een andere wereld bracht.  VR (Virtual Reality) video doet net hetzelfde, maar dankzij deze moderne technologie is de kijkervaring uitermate geoptimaliseerd: je kan deze clips nu ideaal ergonomisch bekijken en op overdonderende wijze een andere realiteit ontdekken, nl. in 360 graden.

viewmaster 360 VR video

De cirkelvormige schijfjes van weleer met die toffe foto’s van je favoriet onderwerp zijn ondertussen vervangen door een high-tech toestel, dat je volledig laat (mee) genieten dankzij een zgn. surround beeld: je kan nu volledig in 360 graden kijken en luisteren  i.p.v. een beperkt beeld/foto te zien zonder klank.

Korte duiding w.b. benaming: men spreekt van 360, omdat je 360° rondom en in alle richtingen kan kijken, pas als er i.p.v. video ook 3D of animatie wordt gebruikt is de accurate definitie 360 VR video effectief van toepassing.

Concreet: ongeacht welk toestel/bril je ev. aanschaft of gebruikt, de 360 (VR) videoclips zijn ter beschikking via specifieke 360 video apps of kunnen via Youtube 360 Video makkelijk worden gezocht. En het aanbod groeit elke dag gestaag aan…

 

Enkele markante 360 (VR) video voorbeelden

Wie niet meteen naar Australië of New York City op vakantie kan, zet gewoon een zgn. VR bril op en kan de prachtige landschappen en/of monumenten bewonderen vanuit de eigen huiskamer en in 360 graden rondkijken op deze iconische locaties.

Geraak je niet meteen in de beroemdste musea of heb je geen ticket kunnen bemachtigen voor dat felbegeerde concert- of sportevent ? Geen probleem, binnenkort kan dit allemaal worden aangeboden via 360 (VR) video: inloggen, de juiste clip aanvinken/bestellen en je zit meteen vanop op de eerste rij te genieten.

viewmaster 360 VR video


360 (VR) video voor & door merken

De grote internationale merken beginnen stilaan hun weg te vinden naar 360 (VR) video.

Of het nu om een imago-campagne gaat of voor een specifieke promotie-actie, Virtual Reality zorgt ervoor dat je als merk innoverend uitpakt: het laat zo aan je klanten & andere contacten zien dat je product portfolio a.h.v. de laatste nieuwe communicatietool op een vooruitstrevende manier bezig is en de laatste trends omarmt.

Maar ook meer en meer KMO’s en zelfstandigen laten zich verleiden tot 360° communicatie: zowel voor productintroducties als voor event-animatie kan 360 (VR) video worden ingeschakeld en zorgt dit voor een nieuw elan, zowel naar potentieel publiek toe als naar bestaand cliënteel.

 

viewmaster 360 VR video

De aangehaalde voorbeelden zijn nog maar het begin van deze 360 (VR) toepassingen.
Het spreekwoord ‘beelden zeggen meer dan 1000 woorden’ is hier echt op haar plaats.
Beleef dus binnenkort elk avontuur vanuit het comfort van je zetel, dankzij 360 (VR) video.
Wil je meer weten omtrent 360 fototours of 360 (VR) video’s, contacteer Poppr vrijblijvend.

Virtual Reality zet consumenten aan tot kopen

Gepost op

Virtual Reality: meer dan 50 procent van de consumenten geeft aan merken te willen kopen die VR gebruiken.

Virtual Reality Marketing Consumenten

Uit Greenlight VR’s laatste consumentenonderzoek blijken positieve gevoelens voor VR tussen gebruikers en niet-gebruikers, hetgeen duidt op een krachtige kans voor marketeers en andere content creators.

Van de respondenten was 71 procent het ermee eens dat een merk dat virtual reality sponsort vooruitstrevend en modern is, terwijl 52 procent zou willen worden geassocieerd met dat merk. Bovendien zou 62 procent betrokken bij een merk dat een VR-ervaring sponsort voelen, en 53 procent zegt dat ze waarschijnlijk zullen kopen van een merk wat VR gebruikt.

Er werd onderzoek gedaan naar het consumentenvertrouwen in de richting van de virtuele werkelijkheid sinds 2014, en dit is de meest overtuigende studie. Het duidt erop dat consumenten een steeds sterkere binding voelen met virtual reality.

Bovenop het recente succes van Pokemon Go levert deze studie concrete bewijzen voor marketeers die op dit moment de nieuwe economie en VR bestuderen.

Een overweldigende meerderheid (91 procent) van de respondenten die nog nooit eerder met virtual reality in aanrakening waren gekomen, hadden positieve gevoelens bij VR. Van deze respondenten zei 65 procent dat ze geïnteresseerd waren in virtual reality, 58 procent waren verbaasd, 49 procent hadden een opgewonden gevoel, 32 procent waren verrast, 25 procent voelde zich gelukkig, en 19 procent voelde zich energiek.

VR geeft consumenten dus unieke emotionele gevoelens. Wat voor marketeers een unieke kans geeft om hun doelgroep op een krachtige en positieve manier te bereiken.