-

arrow left
arrow left

Chemie creëren met nieuwe werknemers via een interactieve webdocumentaire

Chemie creëren met nieuwe werknemers via een interactieve webdocumentaire

Chemie creëren met nieuwe werknemers via een interactieve webdocumentaire

Het vinden van de juiste mensen is een uitdaging voor heel wat bedrijven. Zo ook voor BASF, een wereldspeler in de chemische sector. De Antwerpse haven is met het grootste chemische productiecentrum van het land één van de sleutellocaties van het concern. De site biedt werk aan zo’n 3000 mensen.

Ook een toonaangevend bedrijf als BASF heeft het in een gesmeerd draaiende arbeidsmarkt moeilijk om hooggeschoolde ingenieurs en andere gespecialiseerde profielen te vinden. Een recruitment-traject met sterke focus op employer branding is dan het logische antwoord. Maar hoe precies?

Van virtuele rondleiding naar interactieve webdocumentaire

De reputatie van ons Poppr-team was ons voorgegaan bij BASF, dankzij een eerder virtuele tour van de stad Mechelen. Of zoiets ook tot de mogelijkheden behoorde voor BASF? Uiteraard – maar voor dit project wilden we verder gaan dan een klassieke rondleiding met panoramafoto’s.

We besloten om gewone video, en 360°-video en foto’s te combineren voor een meeslepende totaalervaring die toekomstige werknemers helemaal kon overtuigen van de sterktes van BASF. We kwamen voor de dag met vier verschillende hoofdverhalen, die we telkens opbouwden met slim gebruik van foto, tekst en video.

Concreet

  • Interactieve webdocumentaire, opgebouwd rond 4 hoofdverhalen.
  • Combinatie van teksten, foto’s en (360°-)video voor maximale impact van storytelling.
  • Relevante thema’s voor potentiële werknemers, inclusief duurzaamheid en gebruik van technologie.
Chemie creëren met nieuwe werknemers via een interactieve webdocumentaire
De creatives bij Poppr slaagden erin om de schaal en complexiteit van ons bedrijf helder en aantrekkelijk over te brengen naar toekomstige werknemers.
Julie Lowey-Ball
Communications Officer
Chemie creëren met nieuwe werknemers via een interactieve webdocumentaire

Authenticiteit en diepgang

Employer branding is meer dan een snelle wervingscampagne of marketingstrategie. Een echt merk bouw je met een geloofwaardig imago en op lange termijn. Dat is precies waarom we met BASF voor echte inhoud kozen. Die diepgang wordt gewaardeerd door potentiële medewerkers. Interactieve webdocumentaires zijn een nieuwe manier om authentieke verhalen op een bevattelijke manier te brengen. Met dit project is BASF ongetwijfeld de eerste in z’n sector die op deze innovatieve manier aan effectieve employer branding doet.

Chemie creëren met nieuwe werknemers via een interactieve webdocumentaire
Chemie creëren met nieuwe werknemers via een interactieve webdocumentaire

Credits

let's make great work together

Neem contact op Neem contact op