Waarom voor een virtual tour kiezen?

Posted on

> Psychologisch voordeel, het voelt aan alsof je er echt bent. Mensen kunnen van thuis uit jouw winkel bezoeken. Ze kunnen meteen jouw winkel online bekijken en het voelt aan alsof ze er echt geweest zijn. 360° foto’s geven een “more-exposure effect”. Het heeft vaak een geruststellend effect dat men de zaak vanbinnen al gezien heeft. Zo weet de klant wat men kan verwachten en het creërt een lage drempel effect.

>Wek vertrouwen op bij je klanten. De virtual tours komen nu pas van de grond in België, maar zijn ondertussen gemeengoed in de VS. Binnen enkele jaren heeft elke zaak een virtual tour. Het wekt immers vertrouwen op bij de klant. Je geeft je (potentiële) klanten immers de indruk dat je niets te verbergen hebt en dat je trots bent op je zaak.

> Meer positieve Google-reviews. Zaken met een virtual tour krijgen meer positieve recensies op Google. Je zaak is immers altijd op haar mooist zichtbaar op Google en mensen kunnen 24/7 binnenkijken.

> Val op en neem een voorsprong op je concurrenten. Bereik nieuwe bezoekers op een visueel overweldigende manier, en onderscheid je van de concurrentie.

Reacties