-

arrow left
arrow left

Architecturale rondleiding en employer branding in één klap

Agentschap Facilitair Bedrijf
Architecturale rondleiding en employer branding in één klap

Architecturale rondleiding en employer branding in één klap

Het Agentschap Facilitair Bedrijf doet misschien niet meteen bij iedereen een belletje rinkelen, maar het Herman Teirlinckgebouw in Brussel doet dat vast wel. De architecturale parel huisvest bijna 3.000 werknemers. Daaronder vallen ook de de 800 ambtenaren van het Facilitair Bedrijf. Zij organiseren ondersteunende diensten voor de Vlaamse overheid – denk maar aan catering, logistiek en vastgoedbeheer.

Architecturale rondleiding en employer branding in één klap

Architectuur in de kijker

Het kantoorgebouw van het Facilitair Bedrijf is helemaal ontworpen volgens de principes van het nieuwe werken en heeft dan ook een voorbeeldfunctie. Er bestaat zelfs een eigen Wikipediapagina. Dat moet wel bezoekers trekken! Al van bij de oplevering in 2015 was het pand op de site van Thurn en Taxis een populair onderwerp van gegidste rondleidingen. Niet alleen particulieren, maar ook veel scholen, verenigingen en bedrijven waren geïnteresseerd in een inkijk in de mogelijkheden van een toekomstgerichte en soms zelfs ronduit futuristische werkplek.

Om meer bezoekaanvragen te kunnen verwerken, zette ons Poppr-team al gauw na de opening van het gebouw een eerste online rondleiding op. Die haalde de druk van de ketel en zorgde ervoor dat er niet langer elke dag grote stromen bezoekers verwerkt moesten worden. Daarnaast verzorgden we op Open Bedrijvendag ook een digitale beleving die AR, VR en 3D-animatie combineerde.

Architecturale rondleiding en employer branding in één klap

Groter en beter

De coronacrisis maakte al snel duidelijk dat er nog heel wat potentieel zat in een uitbreiding van het online luik. Het Facilitair Bedrijf kwam dan ook bij ons Poppr-team aankloppen voor een verdere uitbreiding met nieuwe beelden en een frisse, overzichtelijke websitelook. Onze fotografen gingen op locatie aan de slag om nieuwe,verbeterde 360-gradenbeelden in hoge resolutie te maken. Die zouden alle ruimtes volledig tot hun recht doen komen.

Employer branding

De geplande verbetering vormde ook een uitstekende gelegenheid om de virtuele tour uit te breiden met een bijkomend bezoekerspad. Concreet? Een aparte, unieke rondleiding die zich toespitst op mogelijke nieuwe personeelsleden. Zo zien nieuwe werknemers meteen hoe hun werkplek eruitziet. In de alternatieve rondleiding worden de panoramabeelden aangevuld met relevante info voor potentiële medewerkers. Die sterke eerste indruk dient als uitstekend argument om toekomstig talent over de streep te trekken voor een nieuwe uitdaging bij het Facilitair Bedrijf.

Architecturale rondleiding en employer branding in één klap

In een notendop

  • Virtuele rondleiding in vier talen.
  • Twee virtuele wandelpaden: één voor algemene bezoekers en één voor toekomstige werknemers.
  • Integratie van infokaders, hotspots en navigatiegrid.
  • 360°-beelden in hoge resolutie.
  • Website op maat in de huisstijl van het agentschap.

Resultaat

De nieuwe, uitgebreide rondleiding staat er helemaal en is een volwaardige online tegenhanger van een fysiek bezoek, zonder de ongemakken die dat laatste onvermijdelijk met zich meebrengt voor de werknemers. De ambtenaren kunnen rustig doorwerken en tegelijkertijd bereikt het gebouw een groter publiek dan ooit – en dat zonder afspraak. Daarnaast is het alternatieve bezoekerspad een krachtig wapen voor personeelswerving.

let's make great work together

Neem contact op Neem contact op