Onder stroom met de e-tron – Audi Brussels Virtual Factory Tour


Audi Brussel

Onder stroom met de e-tron – Audi Brussels Virtual Factory Tour

Elektrisch rijden zit in een stroomversnelling. Tegen 2029 zullen er in Vlaanderen enkel nog nieuwe wagens zonder klassieke verbrandingsmotor worden verkocht. Audi anticipeert op die nakende regelgeving met nieuwe modellen en innovaties. Het paradepaardje van de Duitse autobouwer? De e-tron, een volledig elektrische SUV. Die wordt geassembleerd in de Audi-fabriek in Vorst. Enkele van de productiehallen zijn voor het bredere publiek toegankelijk via een rondleiding ter plaatse, die op voorhand gereserveerd kan worden. De capaciteit van die tours is echter beperkt. Om veiligheidsredenen zijn ook niet alle productieruimtes te bezoeken. Een virtuele tour was dus een uitgelezen kans om nog meer mensen de kans te geven om een kijkje nemen achter de schermen en kennis te maken met spitstechnologie die bij ons wordt ingezet.

Technische hoogstandjes

Samen met het Audi-team gingen we aan de slag om een tour op maat uit te werken. We wilden het complexe productieproces van de e-tron op een bevattelijke manier uit de doeken doen. Er waren heel wat vereisten en uitdagingen die om specifieke technische ervaring en custom ontwikkeling vroegen. Enkele concrete items van de afgewerkte tour uitgelicht:

  • 360°-video van het elektrostatische dompelbad, waar elke auto een speciale grondlaag met lak krijgt.
  • Onherkenbaar maken van gezichten van medewerkers die in beeld komen, voor extra privacy.
  • Luchtpanorama van de volledige fabriekssite
  • Implementatie van een gebruiksvriendelijk contentmanagementsysteem. Het marketingteam van Audi kan zelf de teksten en afbeeldingen bij de tour eenvoudig aanpassen.

Kijk achter de schermen

De online tour geeft iedereen met een internetverbinding toegang tot een heleboel verschillende plekken, verspreid over de fabriekssite. De 360-gradenfoto’s en -video’s zijn voorzien van bijkomende informatie, die meer uitleg geeft bij de geavanceerde productieprocessen. Een bonus van de online tour is een rondleiding doorheen het zogeheten voorseriecenter: een atelier waar nieuwe modellen uitgebreid worden getest. Die ruimte is niet toegankelijk tijdens fysieke rondleidingen.

Betere SEO-zichtbaarheid

De tour op maat bevat heel wat custom development. Dat betekent een wereld van verschil tegenover kant-en-klare 360°-touroplossingen, die van nature beperkt zijn in hun functies en mogelijkheden tot aanpassing. Onze Poppr-experts zorgden voor de premiumervaring die de e-tron verdiende: binnenopnames en droneshots in hoge resolutie, een innovatief design dat aansluit bij de branding van Audi, en mogelijkheden voor toekomstige uitbreiding met extra content.

Een bijkomend voordeel van een tour op maat is de toegevoegde SEO-waarde. Door slimme technische optimalisatie en integratie is de virtuele tour goed leesbaar voor Google en andere zoekmachines. Zo verschijnt de virtuele rondleiding sneller bovenaan de zoekresultaten en krijgt de e-tron op zijn beurt meer zichtbaarheid. Zo levert de investering in custom functionaliteit dubbel en dik resultaat op, zowel inhoudelijk als op gebied van SEO.

Klant
Audi Brussel
Check it out  

Elevate your business

Get in touch and tell us about your challenges. Together we'll make your organization thrive through premium, personalized immersive experiences.

Nieuws en inspiratie over Virtual Tours, Virtual Reality, Augmented Reality en meer, recht in je inbox!