Written by Bram on August 16, 2018 · 1 min read

Interview in Data News: Virtual Reality for Companies – Strong Content Surpasses the Gimmick

Interview in Data News: Virtual Reality for Companies – Strong Content Surpasses the Gimmick

Breaking the gimmick barrier – our marketing manager Bram talked to Data News on the current state and future of VR for business.

This article is in Dutch.

VR verovert gaming, maar ook voor de zakelijke toepassingen moet de echte gouden tijd nog losbreken. Het Gentse bedrijf Poppr vertelt over de Belgische markt. Van content creatie tot het enorme marketingpotentieel van VR.

Een bril opzetten en plots een hele nieuwe wereld zien waarmee je in interactie kan gaan. Dat is waar het om draait bij populaire virtual reality (VR)-headsets zoals de Oculus Rift en de HTC Vive. Gewapend met controllers en bewegingssensors kan je je in het midden van een intense videogame wanen, maar evengoed in een hotelkamer in Mallorca of een simulatie van een complex werkproces.

Ondanks de grote opkomst van VR-spellen, zijn ontwikkelaars zoals het Gentse bedrijf ‘Poppr’ zich al jaren bewust van het grote potentieel voor de zakelijke markt. Hetzelfde is te zien bij hardwarefabrikanten die de headsets ontwikkelen. Terwijl Oculus de technologie toegankelijker wil maken voor de consument met de goedkopere GO headset, stelt HTC net een meer high-end versie voor die grote ruimtes bedekt, speciaal voor bedrijven.

 

Read the full article here: Virtual reality voor bedrijven: straffe content doorbreekt de gimmick 


Discover how 360, VR and AR can help your business!

We're always happy to have a brainstorm and show relevant cases,
or host an introduction workshop for your company.