WebTomorrow – 2017 edition: game, set & match !

Posted on

WebTomorrow – editie 2017 was ditmaal gespreid over maar liefst 2 dagen, en met zo’n 1300 bezoekers een méér dan geslaagd sector-event. Meer dan voldoende tijd dus om naast de interessante keynote speeches ook de vele standjes van partners & sponsors van het digitale event te gaan bezoeken: game, set & match !

 Poppr pakt uit met 360 live-stream video vanop Roland Garros

 De stand van Poppr vond je in de buurt van de wellness area en VIP-ruimte voor de speakers. De oppervlakte was geheel ingenomen door een oranje ondergrond en wie de achterwand goed bestudeerde zag meteen de actuele link.

 Roland Garros was nog in volle ontwikkeling, met resp. de halve finales vrouwen (donderdag) en halve finales mannen (vrijdag) op het programma. Daarom had Poppr gekozen om de 360 video live stream, ontworpen door het sportieve Franse evenement zelf te laten ontdekken door het talrijk opgekomen publiek.

 De liefhebbers van tennis vonden het dus fantastisch dat ze konden plaatsnemen in een scheidsrechtersstoel op de stand, vervolgens een Gear VR bril op zettend en zichzelf prompt live aanwezig te voelen in en rond het centrale tennisterrein … in Parijs.

 Je kon zelf van positie veranderen: zag je liever de match vanuit vogelperspectief of vanuit de loges, met een vingerknip/oogopslag kon je switchen van standpunt. Dit experiment geeft meteen ook de kracht aan van 360 video live streams voor allerlei events.

Beleven we binnenkort zo een uniek concert vanop de eerste (virtuele) rij of rijden we zelfs 360 (VR-)gewijs mee met een F1 piloot ? Dit alles is nu al mogelijk…

    

Webtomorrow – Tommorowland voor business ?

 Je kan het inderdaad zo gek niet bedenken, maar de fantasie op zo’n event kan echt op hol slaan… Out-of-the-box klinkt mooi, aanstekelijk en leidt ook dikwijls tot nieuwe inzichten.

Dat was zeker duidelijk tijdens het event zelf, van keynote speeches die gaan over Blockchain, Artificiële Intelligentie of fake news, tot ludieke randanimatie zoals muzikale elfjes, wellness-massages of een mini-rave party om te eindigen.  

De omgeving leek zelfs bij tijd & stond op een creatieve speeltuin dat de mindset van menig bezoeker in vervoering bracht. Ook Poppr probeerde daar op te in te spelen door reeds afgewerkte clips te tonen op de stand: van de baanbrekende interactieve Augmented Reality clip van Niko Home Control, over corporate 360 video’s van Forum Office of S&R, tot de 360 belevingsclips van UCLL bv.

Daarnaast is Poppr ook sterk in conversie-tools zoals mag blijken via de website van Jim’s Fitness, Bowling Stones of Centerparcs, om er maar een paar te noemen. Deze zijn ook steevast gekoppeld aan 360 foto’s/video’s die naadloos zijn ingebouwd in de respectievelijke websites, wat meteen de stap naar webVR (het buzz woord van het event) duidelijk maakt. 

Wat heb je nodig om de clip te bekijken ?

 De meest optimale > intense beleving is uiteraard in virtual reality met een virtual reality bril via de VR-bril, maar elke clip / commercial kan je meestal ook op social media-platformen bekijken, zoals Facebook en YouTube, maar ook via een website, mits deze is aangepast aan 360°.

 De aangehaalde voorbeelden zijn nog maar het begin van deze 360 (VR) toepassingen. Het spreekwoord ‘beelden zeggen meer dan 1000 woorden’ is hier echt op haar plaats. Beleef dus binnenkort elk avontuur vanuit het comfort van je zetel, dankzij 360 (VR) video.  

Wil je meer weten omtrent 360 foto tours of 360 (VR) video’s, contacteer Poppr vrijblijvend.

Noot: Bekijk hier de after-movie van het event, via https://www.youtube.com/watch?v=tZYuKi41D84&feature=share

Reacties