Virtual Reality zet consumenten aan tot kopen

Posted on

Virtual Reality: meer dan 50 procent van de consumenten geeft aan merken te willen kopen die VR gebruiken.

Virtual Reality Marketing Consumenten

Uit Greenlight VR’s laatste consumentenonderzoek blijken positieve gevoelens voor VR tussen gebruikers en niet-gebruikers, hetgeen duidt op een krachtige kans voor marketeers en andere content creators.

Van de respondenten was 71 procent het ermee eens dat een merk dat virtual reality sponsort vooruitstrevend en modern is, terwijl 52 procent zou willen worden geassocieerd met dat merk. Bovendien zou 62 procent betrokken bij een merk dat een VR-ervaring sponsort voelen, en 53 procent zegt dat ze waarschijnlijk zullen kopen van een merk wat VR gebruikt.

Er werd onderzoek gedaan naar het consumentenvertrouwen in de richting van de virtuele werkelijkheid sinds 2014, en dit is de meest overtuigende studie. Het duidt erop dat consumenten een steeds sterkere binding voelen met virtual reality.

Bovenop het recente succes van Pokemon Go levert deze studie concrete bewijzen voor marketeers die op dit moment de nieuwe economie en VR bestuderen.

Een overweldigende meerderheid (91 procent) van de respondenten die nog nooit eerder met virtual reality in aanrakening waren gekomen, hadden positieve gevoelens bij VR. Van deze respondenten zei 65 procent dat ze geïnteresseerd waren in virtual reality, 58 procent waren verbaasd, 49 procent hadden een opgewonden gevoel, 32 procent waren verrast, 25 procent voelde zich gelukkig, en 19 procent voelde zich energiek.

VR geeft consumenten dus unieke emotionele gevoelens. Wat voor marketeers een unieke kans geeft om hun doelgroep op een krachtige en positieve manier te bereiken.

Reacties