Alle Google updates samengevat. Hier vind je alles wat je moet weten!

Posted on

Ben jij al op de hoogte van alle nieuwe Google updates? Vanaf dit jaar komen de Google+ pagina’s steeds hoger in de zoekresultaten te staan.  Perfect uitgelicht aan de rechterkant en makkelijk aanklikbaar. Maar hoe gaat dit in zijn werk?

Google+ zoekresultaten tonen voor lokale resultaten altijd een Google kaart. Vaak staat er een Knowledge Graph Carousel bij. Dat is een band met foto’s gelinkt aan jouw zoekterm. Zo worden lokale zoekopdrachten duidelijk in de Google zoekresultaten getoond. Wanneer je een Google+ aanmaakt, heb je veel meer kans om bovenaan te staan. Daar zijn drie redenen voor:

1) de Google Venice update

2) de Google Carousel update

3) mobiel zoeken

Google Venice update

Sinds de ‘Venice’-update laat Google voor lokaal georiënteerde zoekwoorden ook Google Maps resultaten zien. Voordien hadden enkel zoektermen zoals ‘Kledingwinkel Gent’ of ‘Autogarage Sint-Niklaas’ een aaneengesloten Google Maps in het zoekresultaat. Nu kan je zelfs Google zo instellen dat je kan zien de zoekresultaten eruitzien voor iemand uit Antwerpen, Brugge of Oostende. Zelfs uit New York! Wanneer je iets opzoekt en klikt op ‘Zoekhulpmiddelen’ zie je als laatste optie de locatie. Je kan deze veranderen naar een andere stad, regio of postcode.

Google Carousel update

Binnenkort toont Google een visueel attractieve presentatie van lokale resultaten. Deze ‘carousel’ is nog niet te zien in Europa, maar wel al in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. Deze zomer kondigde Google de ‘interactive carousel of local results’ aan op Google+.

“Starting today, when you search Google for restaurants, bars or other local places on your desktop, you’ll see an interactive ‘carousel’ of local results at the top of the page.”

In België kunnen we deze interactieve carousel nog niet zien. Maar als je zoekt op ‘hotel’ en je bent in Manhattan, zien jouw Google zoekresultaten er zo uit:

Google Venice Update

 

Mobiele zoekresultaten
Steeds meer informatie wordt van op een smartphone of tablet gezocht. Het aandeel van zoekresultaten met een lokaal bestanddeel wordt steeds groter. De oorzaak hiervan is de marktpenetratie van smartphones. Je krijgt steeds de dichtstbijzijnde zaken te zien in de zoekresultaten.

Resultaat?

De Venice-update is reeds actief in Europa. Voor de ‘carousel update’ moeten we nog even wachten, maar dit zal niet lang meer duren. Soms kunnen we de carousel wel al zien, tik maar even ‘Efteling attracties’ in. De carousel komt meteen tevoorschijn!

Mobiel gebruik

In de Verenigde Staten staan er meestal 300 recensies per zaak op de Google+ pagina’s te lezen. In België is dit nog bescheiden en zijn er vaak 5 tot 10 recensies te lezen. Deze recensies boosten jouw Google+ pagina de hoogte in. Hoe meer positieve recensies, hoe beter. De lokale Google+ resultaten spelen namelijk een belangrijke rol in Google.

Reacties